CERCUL ȘCOLAR STEM

ARGUMENT:

Ce înseamnă STEM?

STEM reprezintă un concept bazat pe asocierea experiențelor practice celor teoretice. Învățarea se realizează prin aplicarea unei metode active, intuitive și stimulative pentru nevoile de cunoaștere manifestate de elevi în diferitele stadii de dezvoltare. Abrevierea provine din principalele direcții de studii vizate S(cience), T(echnology), E(ngineering) și M(ath).

De ce implementăm STEM?

Într-o lume aflată în continuă schimbare necesitatea înțelegerii și aplicării directe a noțiunilor studiate cunoaște noi dimensiuni. To do-ul listat în mod atât de general de noi toți comută în aceste vremuri și în domeniul educației solicitând o învățare care trebuie să răspundă provocatoarei întrebări “Cum se face?”. STEM-ul surprinde deci legătura inseparabilă dintre caracterul teoretic al noțiunilor predate și cel practic adică modul în care acestea se integrează și aplică în viața de zi cu zi. Învățarea bazată pe cercetare ajută, concomitent, atât la o mai bună înțelegere cât și la încurajarea elevilor de a deveni inovatori prin realizarea de conexiuni intuitive cu alte noțiuni pe care în mod normal le-ar întâlni mai târziu și dintr-o perspectivă preponderent teoretică. Ariile cuprinse de STEM sunt pe cât de generoase pe atât de provocatoare. Amintim aici științele (fizică, chimie), matematică, programarea calculatorului, medicină, inginerie (electronică, roboți, mașini ale viitorului) toate acestea fiind numitorul comun al locurilor de muncă din viitor vizând indispensabilitatea interconectării noțiunilor mai multor direcții de studiu.

SCOP

Crearea, dezvoltarea și promovarea unui ecosistem educațional capabil să ofere elevilor educație completă, echilibrată și de calitate, care să le permită acestora să ia decizii în cunoștință de cauză, ce vor avea impact asupra lumii și modul în care aceștia vor trăi.

OBIECTIVE:

  • Utilizarea cunoașterii disciplinare din domeniul STEM într-o abordare integrată, prin învățarea bazată pe probleme nonstandard și pe elaborarea de proiecte.
  • Formarea unei percepții solide privind faptul că problemele din lumea reală sunt rar rezolvabile monodisciplinar, doar prin utilizarea cunoștințelor și abilităților dintr-o singură disciplină.
  • Implicarea elevilor în situaţii de învățare autentice, semnificative, care includ proiectarea, realizarea, testarea, reflectarea și documentarea.
  • Facilitarea de contexte de explorare a problemelor din lumea reală, care dezvoltă elevului gândirea critică și autocritică.
  • Înțelegerea tehnologiei dincolo de utilizarea acesteia doar ca instrumentde rezolvare a problemelor.

Regulamentul CERCULUI STEM poate fi consultat AICI.