FLUX 1- CURS DE FORMARE DRAMA TECHNIQUES- developing self-expression, communication and social skills for all students

CURS DE FORMARE "Drama techniques–developing self-expression, communication

and social skills for all students"

(Tehnici dramatice: dezvoltarea auto-exprimării, comunicare  și

abilități sociale pentru toți elevii)



          În perioada 05 -10 iulie 2021, noi, profesor pentru învățământul primar Doană Mariana și profesor de limba și literatura română Ciurescu Adriana, am participat la prima noastră activitate de mobilitate pentru profesori din cadrul proiectului Educație și Formare pentru Inovare și Creativitate, Acceptare și Cooperare Europeană, într-un cuvânt E.F.I.C.A.C.E, implementat de școala noastră, finanțat prin programul ERASMUS +.

          Principalele motive care au stat la baza participării noastre la această mobilitate au fost:

  • să experimentăm și să dezvoltăm noi practici de învățare și metode de predare;
  • să dobândim abilități practice relevante pentru activitatea didactică și dezvoltarea noastră profesională;
  • să ne creștem competențele sociale, lingvistice și culturale;
  • să putem crea contacte noi.

     Ca și consecințe ale mobilității noastre în străinătate am devenit mai motivate să continuăm  să ne dezvoltăm abilitățile profesionale, am dobândit abilități practice, relevante pentru activitatea noastră și dezvoltarea profesională, ne-am îmbunătățit cunoștințele în domeniul în care predăm, am împărtășit din cunoștințele și abilitățile pe care le aveam cu ceilalți participanți la curs, am experimentat și dezvoltat noi practici de învățare și metode de predare, am legat prietenii.

           Tot datorită acestei mobilități ne-am îmbunătățit și abilitățile pentru lucru în echipă cât și abilitățile emoționale (ex. mai multă încredere în noi).

           Cursul la care am participat ne-a adus o abordare nouă a educației – adică una care poate aduce învățarea la viață și este mai practică, holistică, creativă, expresivă și plăcută atât pentru profesori cât și pentru elevi. Deoarece educația este o artă de performanță,  ni s-a propus să folosim drama ca instrument de învățare pentru a dezvolta abilitățile sociale și de comunicare ale elevilor. 

            Am învățat :

  • să utilizăm tehnicile dramatice ca mijloc de comunicare și colaborare, în special pentru elevii cu nevoi speciale;
  • cum să dezvoltăm creativitatea și să  motivăm elevii;
  •  să înțelegem diferitele aspecte ale limbajului corpului;
  • să răspundem eficient comportamentelor provocatoare ale elevilor;
  • promovarea incluziunii în rândul membrilor comunității școlare;
  • să aplicăm o abordare holistică pentru a promova bunăstarea, creșterea mentală și emoțională, precum și empatia pentru profesori și toți elevii.

            Până la sfârșitul cursului, am cunoscut noi modalități de stimulare, participare, motivație, încredere, exprimare de sine și spirit de cooperare în clasă, precum și pentru a gestiona conflictul și pentru a consolida relația dintre elevi. De asemenea, am învățat să preluăm rolul de facilitator, mai degrabă, decât de profesor, astfel încât să putem transforma elevii în protagoniști ai învățării proprii. Cursul ne-a ajutat, de asemenea, să răspundem nevoilor elevilor care au dificultăți în abilitățile lor sociale și comunicative (de exemplu, elevi cu tulburare de spectru autist, ADHD, dificultăți emoționale și comportamentale).

             Activitățile au fost antrenante și bine structurate, specifice temei cursului iar obiectivele urmărite au fost realizate prin exerciții de teatru, improvizații, simulări, povestiri, tehnici somatice (corp), jocuri și lucrări de grup, de exemplu:

*exerciții de observare 

*tehnici corporale 

(ex.  Mergeți printre culori, Ai observat?,Mimă cu nume)

*exerciții de spirit de echipă 

(ex. Îndrumă-ți partenerul, Alergare comună, Eu, tu, noi) 

*tehnici de concentrare

*exerciții de „memorie”

*înțelegerea ritmului

(ex. În oglindă, 1001 cuvinte, Numără în liniște, Să luăm trenul)

*joc cu reflexele noastre

*reflexe și ritm

(ex. Mașina de scris, Hi, ha, ho, Broscuța verde)

       Alături de noi la acest curs au participat și colegi din Spania, Franța, Polonia și Austria, colegi cu care am împărtășit din experiențele noastre și cu care am legat frumoase prietenii. 

      Tot ce am experimentat/învățat/trăit a fost posibil și datorită  implicării, devotamentului și profesionalismului formatoarei  care ne-a îndrumat în zilele de curs, doamna formator Cynthia Rodopoulou. Modul de lucru a fost foarte bine ales, am interacționat constant cu ceilalți participanți. Atmosfera din timpul cursului a fost foarte prietenoasă, relaxantă, având fiecare participant posibilitatea de exprimare.

          Mobilitatea ERASMUS + este experiența pe care fiecare cadru didactic ar trebui să o „guste”, să o trăiască. E unul din lucrurile memorabile care se petrec în cariera unui profesor. 

DISCLAIMER ,,Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei”.

1

smart

smart

smart
prof. Ciurescu Adriana

prof. Doană Mariana