În cadrul ariei curriculare ,,Matematică și Științe’’ s-a realizat lecția demonstrativă ,, Viteza medie,, susținută de către dna Melinte Louisa (prof. fizică) și dra Pavel Aurelia (prof. matematică).
Metodele și procedeele utilizate în cadrul activității realizate au fost: conversația, observația, explicația, problematizarea, descoperirea dirijată, prin formele de organizare a elevilor: frontală și pe grupe, cu ajutorul mijloacelor de învățământ: flipchart, markere, puzzle, fișe de lucru, cronometru, videoproiector, laptop. Pe parcursul activității s-au atins obiectivele operaționale propuse: la finalul activității elevii au fost capabili să identifice mezii și extremii dintr-o proporție, să determine un termen necunoscut dintr-o proporție, să definească noțiunea de viteză medie, să scrie corect formula de calcul pentru viteza medie, să aplice corect algoritmul de rezolvare al problemelor, să determine distanța parcursă de un mobil într-un anumit interval de timp.
Lecția a debutat cu o recapitulare realizată cu ajutorul aplicației online (Wordwall) și descoperirea cuvântului cheie prin rezolvarea unui rebus. În continuare elevii au fost împărțiți pe grupe folosind piese de puzzle. Grupele au ieșit pe terenul de sport. Fiecare grupă și-a desemnat un membru care a alergat pe o distanță de 30 m. Un alt membru al grupei l-a cronometrat și a notat timpul parcurgerii acestei distanțe. Elevii s-au întors apoi în sala de clasă și au identificat modul în care pot determina viteza cu care a alergat colegul de grupă. Pentru fixarea cunoștințelor s-a rezolvat o fișă de lucru.
Pe lângă faptul că a fost o activitate antrenantă, elevii au fost activi și au avut o atitudine pozitivă față de învățare, aceasta realizându-se prin experimentare directă și descoperire, indoor și outdoor și metode colaborative.
(prof. Melinte Louisa Georgeta, prof. Pavel Aurelia Gabriela)