Pornind de la tema fluxului 4 de mobilități, la care am participat, am propus și susținut o activitate demonstrativă la consiliere și dezvoltare personală cu elevii clasei a VIII a B. Activitatea a vizat unitatea de învățare⁚ Dezvoltarea socio -emoțională cu tema⁚ ″Fără bullying în școala mea!″, unde au fost invitați și au participat toți profesorii diriginți ai claselor V-VIII și doamna director.
Activitatea demonstrativă a urmărit competența generală referitoare la adoptarea unui stil de viață sănătos și echilibrat și competențele cheie ale programei școlare ce includ manifestarea unor forme simple de autocontrol și negocierea conflictelor prin anumite tehnici de comunicare.
Prin metodele și procedeele utilizate în cadrul activității⁚ conversația, observația, explicația, studiu de caz, braimstorming, jocuri didactice, prin formele de organizare ale elevilor⁚ frontal, individual, pe grupe și prin mijloacele de învățământ⁚ fișe de lucru, laptop, videoproiector, flipchart, markere, tablă magnetică, am reușit pe parcursul activității să urmăresc și să realizez până la finalul ei obiectivele propuse și anume⁚identificarea noțiunilor de agresivitate/violență /bullying, enumerarea tipurilor de bullying, identificarea comportamentelor violente din anumite situații, conștientizarea efectelor comportamentelor violente asupra victimei și agresorului.
În urma discuțiilor avute cu elevii pe această temă, ei au venit cu exemple concrete din activitatea lor zilnică, și-au recunoscut propriile greșeli în diverse situații, au exprimat emoțiile pe care le-au simțit în situații de conflict atât ca victime cât și ca agresori, au găsit unele soluții de rezolvare a unor situații de bullying pe care le-au avut ca și studiu de caz.
(prof. Manole Carmen)