FLUX 1- CURS STRUCTURAT -INNOVATIVE TEACHING APPROACHES, PRAGA, CEHIA

RO Finanțat de Uniunea Europeană POS

 PREDAREA INOVATIVĂ ÎN CADRU ACADEMIC EUROPEAN

 

          Cu multă emoție dar și entuziasm și curiozitate, în perioada 23-27 octombrie  2023, doamnele profesoare Iacob Roxana și  Doană Mariana au participat la cursul european de formare „Innovative Approaches to Teaching” din cadrul proiectului de mobilitate ACREDITARE ERASMUS+ 2023-2027 2022-1-RO01-KA120-SCH-000108318 PROIECT "IMPACT STARTS WITH AN I - INNOVATION. INCLUSION. INSPIRATION"; NR. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000132616. 

          Cursul "Innovative Approaches to Teaching" este un ghid practic care ajută la îmbunătățirea calității și eficacității procesului educațional în orice clasă. Încurajarea creativității, organizarea de proiecte, integrarea elevilor minoritari sau utilizarea TIC ca instrument pentru dezvoltarea gândirii critice sunt exemple de module de curs care  extind potențialul de predare și motivează elevii.

          Conținutul tematic și interdisciplinar a fost introdus în nouă module. Alături de colegi din Italia, Spania, Turcia și Polonia, am lucrat într-un cadru de instruire de grup; ni s-a oferit îndrumări cu privire la cunoștințele teoretice actuale fără a fi orientate spre prelegeri. De la exemple practice până la proiectarea propriilor sarcini și planuri de lecție, am făcut schimb de idei și am dobândit noi abilități într-un antrenament pozitiv, „învățare prin practică”, prin diverse activități de colaborare și reflexive.

           Prima zi a cursului a debutat cu un modul teoretic despre abilitățile secolului XXI, calitățile și atribuțiile unui profesor modern, a continuat cu gândirea critică și gândirea creativă – cum le putem dezvolta și s-a încheiat cu o explorare a siturilor culturale din orașul Praga.

         A doua zi a început cu un brainstorming despre semnificația cuvântului „poveste”. Am avut o activitate de lucru în echipă unde am creat o poveste folosind cartonașe cu imagini și tehnologia. Ne-am prezentat poveștile apoi am discutat despre metacogniție – să înveți să înveți. Ziua s-a încheiat  cu o dezbatere despre jocuri și modalități de a ne face lecțiile mai interactive.

         Ziua a treia a fost ziua educației de la egal la egal, a modalităților de evaluare. Am discutat despre avantajele și limitele colaborării, a lucrului pe grupe, despre criteriile după care putem împărți o clasă în mai multe grupuri, tipurile de evaluări, feedback și debriefing. Ca activitate practică, de grup, fiecare echipă  a trebuit să predea celorlalte grupuri un subiect folosind metode diferite.

         A patra zi a început cu o altă dezbatere despre avantajele și dezavantajele folosirii tehnologiei în sala de clasă; am avut câteva schimburi de bune practici din țările noastre și idei de aplicații folosite în predare. Alternanța învățate fizică – învățare online (blended learning) și flipped classroom, au fost alte două subiecte de interes. Aplicația „Goosechase” – outdoor game, un joc creativ, de cooperare și comunicare, care oferă un feedback online imediat, a fost activitatea practică cea mai incitantă și cu care am încheiat această zi.

         Ultima zi a cursului ne-a întrodus în învățarea bazată pe anchetă, ce presupune această învățare (ghidând elevii prin întrebări aceștia vor explora și vor cerceta pentru a ajunge la răspunsul dorit) și învățarea bazată pe sarcini (proiect),care sunt pașii în realizarea unui proiect pe grupe. Nu a lipsit activitatea practică, de grup, în care a trebuit să găsim cea mai ingenioasă soluție pentru combaterea poluării.

        Deci, rezultatele învățării prin participarea la acest curs sunt:

  • îmbunătățirea competențelor în utilizarea resurselor deschise și digitale, sprijinirea dezvoltării competențelor digitale și a alfabetizării media, creșterea capacității de a declanșa schimbări în ceea ce privește modernizarea utilizând TIC;
  • obținerea de tehnici de lucru cu săli de clasă eterogene, care sprijină includerea diferitelor minorități în educația de masă bazată pe valori democratice, promovează participarea activă în societate;
  • dezvoltarea de abilități relevante, la nivel înalt, cum ar fi creativitatea, gândirea critică, metacogniția și alte competențe cheie prin metode de predare inovatoare, îmbunătățind calitatea educației de masă;
  • am învațat să motivăm, să ghidăm și să evaluăm eficient pentru a reduce performanța scăzută în competențele de bază, pentru a promova schimbul între colegi și participarea activă în cadrul educației;
  • revizuirea și dezvoltarea competențelor personale și profesionale, construirea încrederii în promovarea pedagogiilor inovatoare și active, care răspund la diversitatea socială și culturală;
  • cunoașterea cu colegi de diferite naționalități din UE, implicarea în experiența de învățare interculturală, schimb de idei și construirea unei rețele pentru o viitoare cooperare internațională;
  • obținerea unei înțelegeri mai largi a practicilor, politicilor și sistemelor de educație din diferite țări, cultivarea respectului reciproc, conștientizarea interculturală și încorporarea valorilor educaționale și de formare comune;
  • îmbogățirea abilităților de comunicare, îmbunătățirea competențelor de limbi străine, extinderea vocabularului profesional și promovarea diversității lingvistice largi a UE.

  

 innovative 1
 innovative 2
 innovative 3

 

 

innovative 4
innovative 5
innovative 6

 

 

DISCLAIMER

 „Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale ANPCDEFP. Nici Uniunea Europeană și nici ANPCDEFP nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea”.