CERCURI ȘCOLARE

 

1. CERCUL ȘCOLAR STEM 

REGULAMENT DE ORGANIZARE A CERCULUI STEM.docx 1 Page 1

REGULAMENT DE ORGANIZARE A CERCULUI STEM.docx 1 Page 2

 

REGULAMENT DE ORGANIZARE A CERCULUI STEM.docx 1 Page 3

 

ACTIVITATEA 1

CADRE DIDACTICE ORGANIZATOARE: prof. Melinte Louisa, prof. Manole Carmen, prof. Ciobotaru   Aurelia 

DATA: 14.12.2023

TITLUL ACTIVITĂȚII: Creativitate în echipă: utilizarea aplicației ”GOOSECHASE”

DENUMIREA PROIECTULUI (dacă este cazul): activitate desfășurată în cadrul CERCULUI ”STEM ”

SCOPUL ACTIVITĂȚII: Integrarea prin joc a ariilor curriculare

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII: Aplicația Goose Chase este o platformă ce permite crearea de jocuri prin intermediul cărora elevii primesc diferite sarcini. Formarea echipelor s-a realizat prin extragerea unor pălării de diferite culori (verde, galben, mov, albastru, roșie) și alegerea unui lider de echipă. Elevii au avut de îndeplinit șapte sarcini ce au avut drept scop integrare tuturor ariilor curiculare. 

SARCINI PENTRU ELEVI

Sarcina 1: Fotografiați trei corpuri geometrice explorând curtea școlii.

Sarcina 2: Calculați perimetrul unei bănci din laboratorul de fizică. 

Sarcina 3: Creați o poezie cu următoarele cuvinte: viteză, adunare, altitudine, vânt, copaci.

Sarcina 4: Încărcați un material video în care cel puțin 3 membrii ai echipei menționează cel puțin 5 cuvinte care exprimă nuanțele bucuriei și ale stării de bine.

Sarcina 5: Realizați un video în care un membru al echipei răspunde la întrebarea: ,,Ce s-ar întâmpla dacă toate produsele alimentare ar fi pe gratis?'' ( minim 3 răspunsuri), iar un alt membru răspunde la întrebarea: ,,Ce s-ar putea întâmpla dacă am putea auzi tot ceea ce gândesc ceilalți oameni?'' 

Sarcina 6: Alcătuiți o propoziție/frază cu tema: ,,Crăciunul în bucătărie'' în care fiecare cuvânt să înceapă cu aceeași literă.

Sarcina 7: Este contagios! Încărcați o poză cu doi membrii ai echipei care oferă câte un zâmbet ,,până la urechi”.

PRODUSE REALIZATE ÎN CADRUL ACTIVITĂȚII (dacă este cazul): -

RESURSE SUPORT: https://www.goosechase.com/game/962920/missions/  

PARTICIPANȚI LA ACTIVITATE: 22 de elevi 

EVALUARE (activitate/proiect): discuții libere cu participanții, impresii în urma rezolvării sarcinilor

REZULTATE AȘTEPTATE: 22 de elevi care vor ști să identifice 3 corpuri geometrice, să calculeze perimetrul unei bănci, să creeze poezii cu ajutorul unor cuvinte date, să realizeze un video și să-și exprime opinii pornind de la diferite întrebări.

DISEMINARE / POPULARIZARE: fotografii din timpul desfășurării activităților care vor fi expuse pe panoul dedicat clubului. 

 ACTIVITATEA 2

CADRE DIDACTICE ORGANIZATOARE: prof. Melinte Louisa, prof. Ciobotaru Aurelia și prof. Manole Carmen

DATA: 25.01.2024

TITLUL ACTIVITĂȚII: ”Aventurile OZOBOȚILOR în lumea copiilor” – bazele programării

DENUMIREA PROIECTULUI (dacă este cazul): activitate desfășurată în cadrul Cercului ”STEM ”

SCOPUL ACTIVITĂȚII: Introducerea elevilor în lumea virtuală a programării 

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII: Ozobot Bit+ este o jucărie interactivă care le permite copiilor să învețe bazele programării. Elevii au experimentat activități folosind Ozoboții dezvoltându-și astfel creativitatea, gândirea critică și abilitățile de colaborare. Introducerea ozoboților  în sistemul educațional, a devenit un obiectiv cheie. Activitățile organizate cu ajutorul roboților oferă elevilor oportunități de a explora, a crea și a pune în aplicare cunoștințele pentru  rezolvarea problemelor din lumea reală. Elevii au exersat desenarea de linii și coduri pentru viteze și au avut de realizat circuite cu diferite coduri (slow, cruise, fast, turbo, nitro boost). Activitatea s-a încheiat cu un concurs pe echipe între ozoboți  ”Cine ajunge primul la finish?”.

PRODUSE REALIZATE ÎN CADRUL ACTIVITĂȚII (dacă este cazul): circuite/concurs între Ozoboți 

RESURSE SUPORT: https://ozobot.com/ 

PARTICIPANȚI LA ACTIVITATE: 12 elevi ai claselor a V-a, a VII-a A și a VII-a B

EVALUARE (activitate/proiect): discuții libere

REZULTATE AȘTEPTATE: 12 elevi care vor învăța să programeze un Ozobot 

DISEMINARE / POPULARIZARE: fotografii din timpul desfășurării activităților care vor fi expuse pe panoul dedicat clubului. 

 

ACTIVITATEA 3

CADRE DIDACTICE ORGANIZATOARE: prof. Melinte Louisa, prof. Ciobotaru Aurelia și prof. Manole Carmen

DATA: 01.02.2024

TITLUL ACTIVITĂȚII: ”Aventurile OZOBOȚILOR în lumea copiilor” – bazele programării

DENUMIREA PROIECTULUI (dacă este cazul): activitate desfășurată în cadrul Cercului ”STEM ”

SCOPUL ACTIVITĂȚII: Introducerea elevilor în lumea virtuală a programării 

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII: Ozobot Bit+ este o jucărie interactivă care le permite copiilor să învețe bazele programării. Elevii au experimentat activități folosind Ozoboții dezvoltându-și astfel creativitatea, gândirea critică și abilitățile de colaborare. Introducerea ozoboților  în sistemul educațional, a devenit un obiectiv cheie. Activitățile organizate cu ajutorul roboților oferă elevilor oportunități de a explora, a crea și a pune în aplicare cunoștințele pentru  rezolvarea problemelor din lumea reală. Elevii au exersat desenarea de linii și coduri pentru viteze și au avut de realizat circuite cu diferite coduri (slow, cruise, fast, turbo, nitro boost). Activitatea s-a încheiat cu un concurs pe echipe între ozoboți  ”Cine ajunge primul la finish?”.

PRODUSE REALIZATE ÎN CADRUL ACTIVITĂȚII (dacă este cazul): circuite/concurs între Ozoboți 

RESURSE SUPORT: https://ozobot.com/ 

PARTICIPANȚI LA ACTIVITATE: 10 elevi din clasa a VI-a

EVALUARE (activitate/proiect): discuții libere

REZULTATE AȘTEPTATE: 10 elevi care vor învăța să programeze un Ozobot 

DISEMINARE / POPULARIZARE: fotografii din timpul desfășurării activităților care vor fi expuse pe panoul dedicat clubului. 

 

 ACTIVITATEA 4

CADRU DIDACTIC ORGANIZATOR:

  • prof. Melinte Louisa, prof. Ciobotaru Aurelia – Școala Gimnazială nr. 1, comuna Slobozia Conachi
  • prof. Mușat Gina – Școala Gimnazială ”Elena Negri”, comuna Costache Negri, școală adoptată pentru UNESCO 

DATA: 14.02.2024

TITLUL ACTIVITĂȚII: ”Ziua internațională a femeilor și fetelor din domeniul științei”

DENUMIREA PROIECTULUI (dacă este cazul): activitate desfășurată în cadrul Cercului ”STEM”

SCOPUL ACTIVITĂȚII: Recunoașterea rolului important al femeilor și fetelor din domeniul științei și tehnologiei.

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII: Activitatea se desfășoară în parteneriat cu Școala Gimnazială ”Elena Negri” din comuna Costache Negri, școală adoptată pentru UNESCO. 

Întâlnirea a debutat cu un joc de spart gheața/exercițiu de intercunoaștere intitulat ”Și eu”. Ideea acestui joc este de a-i ajuta pe elevi să înțeleagă faptul că pot avea lucruri în comun cu alți colegi din școală sau din școala parteneră. 

Apoi li se prezintă elevilor un ppt intitulat ”Femei și fete din domeniul științei” pentru reactualizarea cunoștințelor.

În continuare, elevii au fost împărțiți în 5 echipe cu ajutorul unor piese de puzzle. Fiecare echipă a extras câte un plic în care au fost trecute sarcinile pe care le-au avut de rezolvat: 

  • Cine a inventat? (puzzle);
  • Grupați pe naționalități și domenii de știință fetele și femeile din știință din materialul pus la îndemână;
  • Cine sunt? (prezentare codată);
  • Imaginați-vă că lucrați la un post de televiziune și urmează să luați un interviu unei femei din domeniul științei. Ce întrebări îi veți adresa?;
  • Story-cubes – crearea unei povești despre aventurile unei femei din știință cu ajutorul imaginilor de pe fețele unor cuburi.

După finalizarea rezolvării sarcinilor, fiecare echipă a prezentat tuturor colegilor rezultatul. 

Activitatea a continuat cu un concurs pentru a consolida cunoștințele acumulate și în final au fost acordate diplome.

PRODUSE REALIZATE ÎN CADRUL ACTIVITĂȚII (dacă este cazul): materialele lucrate de elevi

RESURSE SUPORT: prezentare ppt ”Femei și fete din domeniul științei”

PARTICIPANȚI LA ACTIVITATE: 25 de elevi (13 elevi de la Școala Gimnazială nr. 1, comuna Slobozia Conachi și 12 elevi de la Școala Gimnazială ”Elena Negri, comuna Costache Negri)

EVALUARE (activitate/proiect): discuții libere cu participanții / aplicația Plikers

REZULTATE AȘTEPTATE: 25 de elevi mai informați despre rolul femeilor și fetelor din domeniul științei și despre descoperirile pe care acestea le-au făcut. 

 

ACTIVITATEA 5

CADRU DIDACTIC ORGANIZATOR: prof. Melinte Louisa, prof. Ciobotaru Aurelia, prof. Manole Carmen

DATA: 15.02.2024

TITLUL ACTIVITĂȚII: ”STEM creativ” - construcții: mașinuța propulsată de balon, mâna robotică, catapulta de masă, moară de apă

DENUMIREA PROIECTULUI (dacă este cazul): activitate desfășurată în cadrul Cercului ”STEM”

SCOPUL ACTIVITĂȚII: dezvoltarea abilităților de rezolvare a problemelor, înțelegerea și aplicarea principiilor de construcție și încurajarea elevilor să lucreze în echipă. 

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII: Abordarea STEM are scopul de a crea un mediu de învățare în care copiii folosesc abilitățile din aceste domenii pentru a rezolva probleme reale. Activitățile de construcții îi încurajează pe elevi să aplice cunoștințele lor în contexte practice și creative. De asemenea, promovează colaborarea și rezolvarea problemelor în echipă. 

Elevii au fost împărțiți în 6 echipe de câte 3 elevi și o echipă de 4 elevi. Fiecare echipă a extras câte un bilet pe care a fost scrisă sarcina de lucru: construirea unei mașinuțe propulsate de un balon, a unei mâini robotice, a unei catapulte de masă și a unei mori de apă. Au avut la dispoziție 30 de minute  pentru a realiza construcțiile după care, fiecare echipă a prezentat colegilor ce a lucrat. S-au purtat discuții despre ce dificultăți au întâmpinat în realizarea construcției, despre cum au rezolvat problema și despre cum au lucrat în echipă.

PRODUSE REALIZATE ÎN CADRUL ACTIVITĂȚII: construcțiile realizate de elevi: 2 mașinuțe propulsate de balon, 2 mâini robotice, 2 catapulte de masă și o moară de apă.

RESURSE SUPORT: fișe care cuprind materialele necesare și instrucțiunile de realizare a construcțiilor

PARTICIPANȚI LA ACTIVITATE: 22 de elevi ai Cercului STEM

EVALUARE (activitate/proiect): discuții libere cu participanții

REZULTATE AȘTEPTATE: dezvoltarea abilităților de construcție a elevilor

 

 

 2. CERCUL LINGVISTIC ORATIO

Logo Cerc Lingvistic 1