Extras din Ordinul de ministru nr. 6223/4.09.2023 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar
METODOLOGIE-CADRU din 4 septembrie 2023 de organizare şi funcţionare a consiliilor de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar
Notă Aprobată prin ORDINUL nr. 6.223 din 4 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 814 din 11 septembrie 2023.
Capitolul I
Dispoziţii generale
Articolul 1
Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică, denumite în continuare unităţi de învăţământ, cu excepţia celor din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, sunt conduse de consilii de administraţie, de directori şi, după caz, de directori adjuncţi. În exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile de administraţie şi directorii conlucrează cu consiliul profesoral, Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii, Comisia pentru Formare şi Dezvoltare în Cariera Didactică şi alte comisii constituite la nivelul unităţii de învăţământ, consiliul şcolar al elevilor, consiliul reprezentativ al părinţilor şi asociaţia de părinţi, acolo unde există, cu autorităţile administraţiei publice locale şi organizaţiile sindicale afiliate federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învăţământ preuniversitar.
Articolul 2 Consiliul de administraţie al unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, denumit în continuare, în cuprinsul prezentei metodologii-cadru, consiliu de administraţie, este organul deliberativ de conducere. Articolul 3
(1) Consiliul de administraţie al unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat se constituie din 7, 9 sau 11 membri.
(2) Inspectoratele şcolare judeţene (ISJ)/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), denumite în continuare inspectorate şcolare şi, ulterior, în urma reorganizării acestora, direcţiile judeţene de învăţământ preuniversitar/Direcţia Municipiului Bucureşti de Învăţământ Preuniversitar, denumite în continuare direcţii de învăţământ, în raport cu reţeaua şcolară, mărimea şi specificul fiecărei unităţi de învăţământ, stabilesc prin hotărâre a consiliului de administraţie, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii-cadru, numărul de membri al consiliilor de administraţie pentru fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat şi îl comunică unităţilor de învăţământ până la începutul fiecărui an şcolar.
(3) Pentru unităţile de învăţământ particular şi confesional, persoana juridică finanţatoare/fondatorul stabileşte, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii-cadru, numărul membrilor consiliului de administraţie, pe care îl comunică inspectoratului şcolar/direcţiei de învăţământ, precum şi structura şi atribuţiile acestuia, până la începutul fiecărui an şcolar.
Decizia de constituire a Consiliului de Administrație în anul școlar 2023-2024
D E C I Z I A NR. 79/3.10.2023
Privind constituirea Consiliului de Administrație în anul școlar 2023-2024
Având în vedere: -Hotărârea Consiliului Profesoral din 27.09.2022 şi consemnată în registrul de procese-verbale al acestuia; -Dispoziția Primarului nr. 172/20.09.2023 înregistrată în unitatea școlară cu nr.2154/20.09.2023; -Hotărârea Consiliului Școlar de numire a observatorului din partea elevilor consemnată în procesul verbal înregistrat cu nr.2332/29.09.2023 -Hotărârea Consiliului Local nr. 30/20.09.2023 pentru desemnarea reprezentantului acestuia în Consiliul de Administrație, înregistrată în unitatea școlară cu nr. 2155/20.09.2023; -Adresa Consiliului Reprezentativ al Părinţilor pentru desemnarea reprezentanților părinților în Consiliul de Administrație înregistrată cu nr. 2331/29.09.2023; In temeiul: -Legii Învățămâmtului Preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare; - O.M.E. nr. 6223/4.09.2023 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar -Deciziei nr. 2583/20.12.2021 emise de ISJ Galaţi de numire în funcție a directorului |
Directorul Şcolii Gimnaziale Nr. 1 Slobozia Conachi
Decide:
Art.1.În anul școlar 2023-2024, începând cu data prezentei decizii, se constituie Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale Nr.1 comuna Slobozia Conachi, în următoarea componenţă:
Nr Crt. |
NUMELE SI PRENUMELE |
CALITATEA |
1 |
PROF.FLOREA LUCICA |
Directorul unității de învățământ |
2 |
PROF. MARIN SOLTĂNICA TĂNȚICA |
Reprezentant al cadrelor didactice |
3 |
PROF. MELINTE LOUISA GEORGETA |
Reprezentant al cadrelor didactice |
4 |
BOGHEAN CRISTIANA |
Reprezentant al Consiliului Local |
5 |
STANCIU ANIȘOARA |
Reprezentant al primarului |
6 |
MANEA PETRICA ELENA |
Reprezentant al părinților |
7 |
IONIȚĂ GEORGIANA |
Reprezentant al părinților |
8 |
Prof.in inv. primar COSTIAN MARIANA |
Lider sindical-fără drept de vot- S.I.P. |
9 |
Prof.CAPȚAN SEBASTIAN |
Lider sindical-fără drept de vot- SINDICAT EDUCAȚIA |
10 |
PINTILIE ANDREEA |
Reprezentant al elevilor din clasa a-VIII-a-fără drept de vot |
Art. 2. Membrii Consiliului de Administrație indeplinesc atribuțiile prevăzute la art. 15 alin.(1) din O.M.E. nr. 6223/4.09.2023 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar
Art.3. Prezenta decizie se comunică persoanelor sus-menționate și se afișează la avizierul unității școlare și pe site-ul web al acesteia.
D I R E C T O R,
PROF. FLOREA LUCICA