Regulament CEAC

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

A COMISIEI PENTRU EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII

An școlar 2020 – 2021

CAPITOLUL I. Dispoziţii generale

Cadrul legislativ

Art.1 Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii (C.E.A.C) din Şcoala Gimnazială nr.1 Slobozia Conachi este un organism de asigurare internă a calităţii educaţiei şi consilierii înfiinţată în baza următorului cadru legal:

  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului (O.U.G.) nr. 75 din 12/07/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, publicată în Monitorul Oficial al României (MOF), Partea I, nr. 642 din 20/07/2005;

  • modificată şi completată de LEGEA Nr. 87 din 13/04/2006, publicată în MOF nr. 334 din 13 aprilie 2006;

  • cu modificările ulterioare prevăzute în O.U.G. nr. 102/2006 publicată în MOF nr. 1004 din 18/12/2006;

  • Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar, aprobat prin O.M.E.C. nr. 5447/31.08.2020, cu completările ulterioare

  • Legea nr. 240/2007 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2006 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei publicată în MOF nr. 497 din 25/07/2007;

  • Principiile enunţate în A Doua Declaraţie de Principii a ARACIP.

Art. 2. Directorul şcolii este responsabil de calitatea educaţiei furnizate de instituţia de învăţământ. De asigurarea şi îmbunătăţirea calităţii propriei activităţi este responsabil fiecare membru al personalului şcolii.

Art. 3. Activitatea CEAC se desfăşoară în baza prezentului Regulament şi a Strategiei de evaluare internă a calităţii stabilită de Consiliul de Administraţie.

Art. 4. CEAC este în raport de colaborare cu Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale nr.1 Slobozia Conachi, cu direcţiunea unităţii şi cu toate compartimentele instituţiei, părţile colaborând pentru asigurarea calităţii educaţiei în instituţia de învăţământ.

Art. 5. Activităţii specifice a CEAC i se va aloca un spaţiu destinat prin decizia internă a directorului unităţii, cu toate dotările necesare funcţionării adecvate (Cabinet CEAC).

Misiunea C.E.A.C

Art.6 Misiunea Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii serviciilor educaţionale şi de consiliere, oferite de Şcoala Gimnazială nr.1 Slobozia Conachi, este:

  • de a atesta capacitatea fiecărei structuri funcţionale, prin activităţi de evaluare, de a satisface aşteptările elevilor şi părinţilor;

  • de a evalua gradul de satisfacere a clienţilor (elevi, părinţi, corp profesoral, personal didactic auxiliar şi personal nedidactic, comunitatea locală, etc.);

  • de a contribui la dezvoltarea unei culturi organizaţionale a calităţii;

  • de a asigura protecţia elevilor şi părinţilor prin oferirea de informaţii din domeniul serviciilor educaţionale şi consiliere;

  • de a revizui şi îmbunătăţi politica privind calitatea serviciilor educaţionale şi de consiliere.

Rolul C.E.A.C

Art.7 Rolul comisiei este:

  • de a implementa sistemul de management al calităţii;

  • de a monitoriza aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii

  • de a realiza evaluarea internă, pe baza standardelor, criteriilor şi indicatorilor de calitate stabiliţi;

  • de a elabora un Raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei oferită clienţilor;

  • de a propune conducerii şcolii măsuri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei.

CAPITOLUL II. Structura organizatorică

Componenţa C.E.A.C

Art.8 (1) Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii (C.E.A.C) din Şcoala Gimnazială nr.1 Slobozia Conachi este alcătuită din 8 membri;

(2) Conducerea operativă a Comisiei este asigurată de directorul şcolii sau de un profesor responsabil, delegat de către acesta;

(3) Membrii Comisiei nu pot îndeplini funcţii de conducere în cadrul şcolii, cu excepţia directorului;

(4) Comisia este formată din:

a) director sau responsabil delegat de acesta;

b) 3 reprezentanţi ai corpului profesoral, aleşi prin vot secret de Consiliul Profesoral;

c) un reprezentant al sindicatului reprezentativ;

d) un reprezentant al părinţilor;

e) un reprezentant al elevilor;

f) un reprezentant al Consiliului Local.

Alegerea membrilor C.E.A.C

Art.9 Selecţia reprezentanţilor corpului profesoral se va face după următoarea procedură:

a) apelul către cadrele didactice din şcoală, împreună cu comunicarea condiţiilor pe care trebuie să le îndeplinească;

b) depunerea unei scrisori de intenţie însoţite de un curriculum vitae;

c) primirea unui aviz consultativ din partea Consiliului de Administraţie;

d) prezentarea candidaţilor în Consiliul Profesoral;

e) alegerea de către Consiliul Profesoral, prin vot secret, a reprezentanţilor cadrelor didactice;

f) comunicarea rezultatelor.

Durata mandatului membrilor C.E.A.C

Art.10 (1) Durata mandatului comisiei este de 4 (patru) ani.

Încetarea calităţii de membru C.E.A.C

(2) Încetarea calităţii de membru se poate realiza:

a) la finalul mandatului

b) la cererea expresă a acestuia, fără a fi necesară motivarea cererii;

c) ca urmare a decesului;

d) ca urmare a ivirii unei situaţii de incompatibilitate cu calitatea de membru CEAC;

e) în urma retragerii votului de încredere acordat de către forurile care l-au ales/desemnat;

f) ca urmare a pierderii calităţii de membru în Comitetul de părinţi ;

g) prin revocare de către directorul unităţii la solicitarea coordonatorului CEAC, în baza unui raport motivat şi acceptat de autoritatea care l-a ales/desemnat pentru următoarele motive:

- absenţa nejustificată de la două şedinţe consecutive sau de la trei şedinţe într-un an

calendaristic ;

- dacă se află în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile, din diverse motive, pe o perioadă mai mare de 90 zile;

- neîndeplinirea în bune condiţii a atribuţiilor ce-i revin în cadrul comisiei;

- încălcarea codului de etică profesională în evaluare;

- săvârşirea oricăror fapte de natură să atragă răspunderea disciplinară sau penală, cu repercursiuni asupra prestigiului Şcolii Gimnaziale nr.1 Slobozia Conachi.

CAPITOLUL III. Funcţionarea CEAC

Atribuţiile Comisiei pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii

Art. 11 (1) Comisia se întruneşte în şedinţă lunar, conform unui grafic, respectiv în şedinţă extraordinară, ori de câte ori este cazul, la cererea coordonatorului CEAC sau a două treimi din numărul membrilor săi. Şedinţele ordinare ale CEAC sunt statutar constituite în cazul întrunirii a cel puţin două treimi din totalul membrilor.

(2) În îndeplinirea atribuţiilor sale, CEAC adoptă hotărâri prin votul a două treimi din numărul membrilor prezenţi la şedinţă

Atribuţii generale

Art.12 Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii (C.E.A.C) din Şcoala Gimnazială nr.1 Slobozia Conachi are următoarele atribuţii generale:

a) coordonează modalitatea de aplicare a procedurilor privind calitatea educaţională şi de consiliere şi cea de autoevaluare instituţională;

b) elaborează anual un Raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei. Raportul este adus la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare şi este pus la dispoziţia evaluatorului extern;

c) formulează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei, pe care le prezintă conducerii şcolii;

d) cooperează cu Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (A.R.A.C.I.P) şi cu alte agenţii şi organisme abilitate sau instituţii similare din ţară, potrivit legii.

Atribuţii specifice

Art.13 Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii are următoarele atribuţii specifice:

a) defineşte, în mod explicit standardele, criteriile şi indicatorii de calitate;

b) diseminează standardele, criteriile şi indicatorii de calitate angajaţilor;

c) urmăreşte respectarea calităţii în toate procedurile;

d) evaluează calitatea activităţii structurilor funcţionale şi elaborează rapoarte asupra modului în care a fost asigurată calitatea;

e) propune măsuri de îmbunătăţire a calităţii activităţilor structurilor funcţionale;

f) gestionează toate documentele cu privire la sistemul de management al calităţii.

Competenţele şi responsabilităţile membrilor C.E.A.C

Art.14 (1) Coordonatorul CEAC are următoarele atribuţii:

  1. asigură conducerea executivă a comisiei;

  2. organizează şi pregăteşte şedinţele CEAC;

  3. reprezintă comisia în raporturile cu conducerea unităţii de învăţământ, , ISJ Galaţi, MEN, ARACIP, cu celelalte autorităţi publice, cu persoane fizice sau juridice din ţară şi străinătate, cu orice instituţie sau organism interesat de domeniul de activitate al comisiei, cu respectarea prevederilor legale în acest sens;

  4. numeşte secretarul comisiei;

  5. stabileşte atribuţiile/sarcinile membrilor comisiei de comun acord cu aceştia;

  6. întocmeşte fişele cu atribuţiile fiecărui membru al comisiei şi le înaintează Consiliului de Administraţie spre aprobare. În cazul remunerării activităţii CEAC, pentru membrii care sunt salariaţi ai unităţii, fişele cu atribuţii vor deveni anexe la contractul individual de muncă.

  7. realizează evaluarea membrilor comisiei şi o înaintează Consiliului de Administraţie.

  8. elaborează graficul anual de efectuare a monitorizărilor şi evaluărilor în unitate;

  9. informează conducerea unităţii privind monitorizările efectuate la nivelul unităţii de învăţământ preuniversitar, pe baza standardelor, standardelor de referinţă şi propun măsuri ameliorative;

  10. după aprobarea/validarea tuturor documentelor întocmite de comisie de către Consiliul de Administraţie, le va aduce la cunoştinţa tuturor beneficiarilor prin afişare, sau utilizând alte mijloace.

Art. 15 (1) Printre atribuţiile membrilor CEAC, la întocmirea fişelor de atribuţii ale acestora pot fi avute în vedere următoarele:

  1. participarea la implementarea strategiei de evaluare şi asigurare a calităţii de la nivelul unităţii;

  2. coordonarea, şi/sau elaborarea, dacă este necesar, a unor proceduri de evaluare şi asigurare a calităţii;

  3. elaborarea unor instrumente de evaluare necesare desfăşurării activităţii comisiei;

  4. aplicarea de proceduri de evaluare;

  5. participarea la colectarea dovezilor necesare demonstrării îndeplinirii indicatorilor de performanţă pe baza descriptorilor;

  6. participarea la elaborarea graficelor anuale de efectuare a monitorizărilor şi a evaluărilor în unitate;

  7. participarea la întocmirea Raportului anual de evaluare internă precum şi la elaborarea planurilor de acţiune şi de îmbunătăţire a calităţii activităţii din unitate;

  8. participarea la publicarea rezultatelor evaluării calităţii din unitate precum şi la acţiunile de diseminare pe tema calităţii;

(2) Atribuţiile precizate la alineatul (1) nu au caracter limitativ, ele urmând a fi adaptate şi completate în conformitate cu obiectivele avute în vedere şi cu specificul activităţilor concrete derulate de comisie

CAPITOLUL IV. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE MEMBRILOR CEAC

Art. 16 Membrii CEAC au următoarele obligaţii:

  1. ducerea la îndeplinire a atribuţiilor ce le revin din prezentul regulament şi a fişelor de atribuţii stabilite de coordonatorul comisiei de comun acord cu membrii comisiei;

  2. respectarea legislaţiei în vigoare cu privire la evaluarea şi asigurarea calităţii în unităţile de învăţământ preuniversitar;

  3. participarea la şedinţele ordinare şi extraordinare ale comisiei;

  4. respectarea Codului de etică profesională în evaluare.

Art. 17 Membrii CEAC au următoarele drepturi:

  1. de a fi recompensaţi pentru munca prestată la sfârşitul fiecărui an şcolar, din fondurile extrabugetare ale unităţii şcolare;

  2. de a fi degrevaţi de anumite activităţi, cum ar fi serviciul pe şcoală, stabilite de către consiliul de administraţie la începutul fiecărui an şcolar;

  3. de a primi sprijin din partea conducerii școlii pentru obţinerea gradaţiei de merit, pentru participarea la mobilităţi individuale, implicarea în proiecte de parteneriat şcolar etc.;

  4. de a solicita şi a li se pune la dispoziţie documentele necesare desfăşurării activităţii de evaluare si asigurare a calităţii;

  5. de a fi sprijiniţi de conducerea unităţii şi de salariaţii unităţii în demersul lor privind implementarea procedurilor de evaluare;

  6. de a organiza, de a susţine instruiri cu salariaţii unităţii pe problematica evaluării şi asigurării calităţii în unitate.

Revizuire

Art. 18. Prezentul Regulament de funcţionare al CEAC intră în vigoare din momentul adoptării acestuia în cadrul Consiliului de Administraţie.

Art. 19. Prezentul regulament de organizare şi funcţionare CEAC poate fi modificat, completat si/sau îmbunătăţit în funcţie de necesităţile ivite pe parcursul activităţii de către Consiliul de Administraţie, la propunerea membrilor acestuia, a directorului, a coordonatorului CEAC, a Consiliului Profesoral, a Comitetului de Părinţi/Asociaţiei de Părinţi, a conducerii sindicatului unităţii;

Art. 20 Regulamentul va fi adus la cunoştinţa membrilor comisiei, personalului unităţii, elevilor, părinţilor, autorităţilor locale, comunităţii, prin afişare la loc vizibil, prin alte mijloace.

Membrii CEAC:

prof. Melinte Louisa – responsabil

prof. Manole Carmen – membru

prof. înv. primar Grosu Virginica – membru

prof. înv. primar Anghel Iuliana - reprezentant structură Grădinița cu program normal nr.1 Slobozia Conachi – membru

prof. înv. primar Costian Mariana – reprezentant al sindicatului reprezentativ

Glăvan Gianina – părinte

Mărgărit Maria – elev

Samoilă Cornel – reprezentant al Consiliului Local

Director,

prof. Florea Lucica