INTALNIRI DE PROIECT IN CADRUL PROIECTULUI MULTILATERAL COMENIUS DERULAT IN SCOALA GIMNAZIALA NR. 1 SLOBOZIA CONACHI


|ROMANIA| |POLONIA| |SPANIA| |PAGINA PRINCIPALA

In primul an de proiect s-au derulat 2 intalniri de proiect: in Romania, tara coordonatoare, si in Polonia.

Intalnire de proiect Comenius la Scoala Gimnaziala Slobozia Conachi

La mijloc de brumar, in perioada 11-16 noiembrie 2012, Scoala Gimnaziala nr. 1 Slobozia Conachi si-a primit cu bucurie oaspetii de peste hotare, 32 profesori si elevi din Spania, Turcia si Polonia, reuniti in prima intalnire de proiect, din calendarul de mobilitati al Proiectului Multilateral Comenius „Literacy Skills Development Through Nature Poetry Rediscovery- Indoors and Outdoors”( Dezvoltarea competentelor de citit-scris prin redescoperirea poeziei naturii- in clasa si in afara ei).

Scopul principal al proiectului, finantat prin Programul de Dezvoltare pe Tot Parcursul Vietii, este stabilirea unui cadru de cooperare intre scoli europene pentru cresterea calitatii proceselor educationale, centrat pe strategii moderne de predare, medii inovative de învatare si noi instrumente pedagogice de dezvoltare a competentelor de scris-citit in randul elevilor de gimnaziu.

Invitata la deschiderea oficiala a intalnirii de proiect, doamna inspector scolar pentru proiecte europene, prof. Liana Bucur, a apreciat actualitatea tematicii propuse si complexitatea activitatilor, evidentiind rolul parteneriatelor scolare in dezvoltarea profesionala si institutionala a beneficiarilor.

Intr-adevar, tema proiectului, relevanta pentru toate tarile partenere, a prilejuit, in cadrul intalnirii de proiect gazduite de scoala noastra, un important schimb de bune practici in domeniul predarii textelor lirice descriptive, dar si activitati antrenante pentru elevi, care au urmarit abordarea transdisciplinara a competentelor de scris si citit.

Agenda bogata a intalnirii de proiect a cuprins atat un seminar dedicat unei analize comparative a sistemelor de educatie europene reprezentate, cat si doua ateliere de lucru pentru profesori, pe parcursul carora participantii au identificat asemanarile si deosebirile dintre politicile de promovare si dezvoltare a competentelor de comunicare in limba materna, cu accent pe receptarea textului liric, din tarile partenere.In cadrul atelierelor, s-au dezbatut si aspecte importante de predare/învatare/evaluare desprinse in urma asistentelor la ore realizate in cea de-a treia zi a intalnirii.

Doamna inspector scolar general adjunct, psiholog Diamanta Bulai, prezenta la activitati, alaturi de doamna inspector scolar de specialitate, Monica-Iuliana Novetschi, a subliniat importanta derularii unor astfel de actiuni de cooperare la nivelul scolilor galatene, pentru îmbunatatirea calitatii educatiei oferite si deschiderea catre schimbul de bune practici la nivel european.

Elevii, organizati in grupe mixte, pentru facilitarea intercunoasterii si incurajarea muncii in echipa, au sustinut mini-recitaluri în limba engleza ale unor poezii reprezentative pentru spatiul cultural-literar al fiecarei tari, utilizate ulterior ca punct de plecare în realizarea de desene si colaje cu elemente din natura, culese in timpul unei vizite prin satul gazda.

Un obiectiv important al intalnirii de proiect a fost familiarizarea cu stilul de viata al copiilor romani, in care scoala ocupa locul principal, pentru evidentierea specificului socio-cultural al tarilor partenere.Elevii oaspeti au fost invitati sa asiste si chiar sa se implice in activitatile sustinute de colegii mei, la majoritatea disciplinelor din orarul elevilor de gimnaziu.

Intalnirea de proiect a urmarit si intarirea colaborarii între coordonatorii proiectului pentru eficientizarea activitatilor ce se vor derula pe parcursul celor doi ani.Astfel, în timpul sesiunilor de lucru dedicate managementului de proiect, s-au stabilit responsabilitati clare si termene limita pentru activitatile viitoare, in mod deosebit, a celor de elaborare a produselor finale.

Dupa patru zile petrecute in scoala noastra, insotiti de un soare ademenitor, am pornit cu totii intr-o vizita de documentare culturala pe Valea Prahovei, pentru a descifra taina unui domnitor valah celebru in Europa dar, mai ales, pentru a pune in oglinda peisajele de natura din poeziile poetilor romani si poezia suava a naturii unei toamne tarzii, cu paduri pictate în culori ruginii.Acolo,” outdoors”, orice vers citit avea o alta rezonanta, si capata noi intelesuri, pentru ca elevii si profesorii s-au simtit mai aproape unii de altii, colaboratori dar si prieteni, apreciind oportunitatea cooperarii în spatiul educational european.

Coordonator proiect, Dir.prof.Lucica Florea